Позакласна робота

Виховна година
«Вчимося бути добрими людьми»
«Людина у цьому світі Лиш добро повинна творити»
 О.А.Захаренко.
Мета: Формувати у дітей почуття доброти, любові до інших людей, допомогти дітям усвідомити, що чуйного, доброго ставлення потребують не лише люди, а й весь оточуючий світ; розвивати потребу робити добро,  не чекати винагороди. Виховувати в учнів доброту, порядність, бажання підтримувати ближнього у скрутну хвилину.
      Вступне слово вчителя. Шановні діти! Сьогодні ми зібралися, щоб поговорити про  добро. Ми маємо показати і довести, що ми вчимося жити добрими людьми. В кінці уроку ми повинні відповісти на запитання; Яку людину ми називаємо прекрасною, доброю?
Врятує світ краса –
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта.
 Бо однієї вже краси занадто мало
 Бо скільки всюди зла-
людина вже не та.
 Тож люди на землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла
 Щоб кожен міг серед краси прожити
 У царстві справедливості й добра.
     Здавна люди на землі цінували чесне, щире, правдиве життя. Треба утримуватися від поганих вчинків. Зло, як відомо довго не забувається. А от добро помножує добро,
    Діти, щоб люди вас поважали, приязно до вас ставились, ніколи не забувайте і завжди пам’ятайте і дотримуйтесь золотого правила вихованості: ставтесь до людей так, як би ви хотіли, щоб вони ставились до вас.
 Все: із доброго чи злого,
 Починається з малого.
 Листя виросте з листочка,
З нитки витчеться сорочка,
 Хліб – маленької зернини,
 Дощ із чистої краплини.
    – Діти, а що означає слово доброта?
Доброта - чутливість, стан душі людини, що спонукає творити добро. Це уміння співчувати іншій людині, відгукуватися на її горе, яке може спіткати кожного з нас, це милосердя по відношенню до того, хто потребує допомоги, це добре ставлення до всіх людей.
     Мозковий штурм.
      А зараз проведемо мозковий штурм.
 –Чи можна прожити доброти? Чому?
–Навіщо людям доброта?
 –Самому робити добро чи чекати поки попросять?
 –До кого можна бути добрим?
 –Кого в нашому класі можна назвати добрим? Чому?
–На що схожа доброта? Мені здається , що на посмішку мами,а вам?
–Де в природі можна взяти фарби й звуки, щоб описати добро?
– Давайте доберемо тематичний словник до слова «доброта» створимо павутину.
 Створення асоціативного куща.


Доброта.





 А зараз за допомогою нашого словничка спробуємо змалювати портрет доброї людини.
    Я пропоную провести наш урок у вигляді подорожі.
     Тож перша зупинка «Острів скарбів»
 Перший конкурс –знавці українських прислів’їв.
1.Добре слово і залізні ворота відкриває.
2. Тепле слово і в мороз зігріє.
3. Добре слово людині що дощ в посуху.
4. Слово –ключ яким відкривають серця.
5. Людина не може жити одна.
 6. Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.
 До всіх сердець як до дверей
 Є ключики малі.
 І кожен легко підбере
Якщо йому не лінь.
 Ти, друже, мусиш знати їх,
 Запамятать неважко –
Маленькі ключики твої
 «Спасибі» і «Будь ласка».
Зеленіє навіть пень
Як почує «Добрий день».
 Коли згасає сонце у росі
 й зоря лягає радісно на плечі,
серед знайомих рідних голосів
ми чуємо привітне «Добрий вечір».
 Щоб знову зустрітись в годину призначену
Щиро кажу я усім: «До побачення».
Будь ласка, спасибі і Будьте здорові –
 Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі , і вдома,
Від мами,  учителя й просто знайомих.
 Тож радьмо частіше їх ,друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій.

 Саме ці чарівні слова роблять людину ввічливою, привітною і доброзичливою. Сказавши їх – радієш іншому. Бажаєш добра ближньому. Тож не забувайте їх щодня промовляти.
  Отже друга зупинка нашої подорожі «Озеро доброти»
 А зараз спробуємо створити скарбничку чарівних, добрих слів, щоб знайти вихід з будь якої ситуації.
1. Оленка робила подарунок для мами. Братик  побіг і частина і частина папірців злетіла. Оленка була готова заплакати, але братик сказав чарівне слово. Яке? Оленка посміхнулася і сказала братику…
2. Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилося малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…
 3. До Тані на День народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така!» Взявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». (Як вона мала вчинити?)
4. Тарасові на день народження батько подарував велосипед. Хлопчик був радий. Як він міг виразити свою радість?
Отже третя зупинка нашої подорожі «Друг –це теж моя рідня»
 -Діти, а чули ви про лицарів? Яку людину ми називаємо лицарем?
(Лицарем називають ту людину, котра здатна на подвиг заради іншої людини)
 Лицар той, хто вміє дотримуватись даного слова, хто ввічливий, правдивий, хто заступається за молодших, слабших і кидається на допомогу людині, яка потрапила  в біду.
 Лицар той, кого не лякає важка праця, хто уважний до своїх близьких, у кого в грудях б’ється благородне серце.
Лицарями в нашому класі є хлопчики. Це вони-захисники нашої Вітчизни. Тому батьки і вчителі плекають надію, що вони виростуть вірними, достойними синами нашої Батьківщини.
Клянемось лицарями бути,
А отже, доброті служити
 За слабих заступатися
і дарма не битися.
Діти, що означає бути гарним другом? (ввічливим, уважним. Не обманювати товаришів, не ображати, завжди приходити на допомогу, бути подільчивим, добрим. )
Про дружбу
В житті усім потрібна дружба:
І для розваг і для журби й для служби
Із другом краще в світі жити
Але й дружити треба вміти.
 Слід другові допомагати
 В пригоді завжди захищати
 Слід жарти друга розуміти
Й самому жартувати вміти
 Коли ж якесь нерозуміння
 Потрібно виявить терпіння
 При сварці –швидше помиритись –
 Не варто з друзями сваритись.
 У кожного є друзі. Ось послухайте поради, якими ви повинні користуватися.
–потрібно бути щирим, не потрібно дружити за щось. Це не дружба-це партнерство, я тобі-ти мені. –дарувати друзям гарний настрій, не потрібно переносити всі свої негаразди на друга.
–якщо другу потрібна допомога, зробіть все можливе, щоб відкласти всі свої справи і допомогти.
 –дружити не означає чути лише себе, але й друга. Потрібно шукати не причину, як відмовити . а шукати можливість, як допомогти.
 –потрібно ділитися усмішкою, довіряти в усьому, допомагати.
Анкета для хлопчиків
1. Кого в класі ти можеш назвати принцесою?
2. З ким ти хочеш дружити? Чому?
 3. Кому присвоїш імя  «Добра фея»?
4. Ідеальна дівчинка. Яка вона є?
 Анкета для дівчаток.
1. Кого в класі назвеш принцом?
 2. Кого відзначиш «Орденом доброго серця»?
 3. Кого назвеш лицарем?
 4. Ідеальний хлопчик. Який він є?
А зараз настав час для пісні «Дощик босоніж – по землі пройшов»
 Ставлення людини до природи.
 Милосердного, доброго ставлення потребують не тільки люди, а й увесь оточуючий світ. Кожна, навіть найменша комашка, найтонша билинка здатні відчути біль. Тому ми повинні любити і піклуватися про природу.
Метелика вловити я не хочу:
 Він - квітка неба, хай живе собі!
 Щоб радісно було мені й тобі.
 І квітку лісову не стану рвати,
Й додому я її не понесу,
 Бо вдома їй джмеля не погойдати,
І не попити ранками росу!
І ні стеблину, гілку чи травинку
Я не ображу – це смертельний гріх!
Бо в кожнім з них живе тримка живинка,
 Що світиться довірою до всіх.
Людина чуйна І та не вижене із двору,
Коли проживає десяток – другий літ,
Охороняючи садок його й  комору,
Притулок дасть, поїсти дасть, як слід.
 Наступна  наша зупинка «Перевал кмітливих»
На цій зупинці ви повинні закінчити речення……
Що треба робити, щоб бути:
- добрим? (робити добрі вчинки)
–ввічливим (завжди поводитися ввічливо)
–працьовитим (не лінуватися)
 –милосердним (виявляти співчуття)
–щедрим (ділитися з друзями)
–розумним (бути уважним, багато читати, виконувати завдання вчителя)
–чесним (не обманювати, завжди говорити правду)
А зараз проведемо психологічну гру і перевіримо, як ви «гострите свої душі».
Я зачитую твердження, а ви говорите, « не потрібно» чи «потрібно».
 1.керувати своїми емоціями, незалежно від того, яким темпераментом наділила тебе природа.
2. Спокійно й байдуже ставитися до товаришів, які глумляться над іншими, вживають алкогольні напої, палять.
3. Проявляти свої найкращі людські якості, стати справжньою людиною, яку поважатимуть і яка сама поважатиме себе й своїх товаришів.
 4. Не ображати іншого, без крику і галасу довести, що його думка – хибна, а ваша – правильна.
5. Піклуватися про матір. Батька, бабусю, молодших братів і сестер. Берегти рідних – найдорожче, що у вас є.
 6. Відмовитися від дорогих  подарунків, які батьки готові вам зробити, відмовляючи собі в найнеобхіднішому.
7. Переглядаючи фільми, телепередачі, брати для себе те, що наймодніше, навіть якщо воно суперечить вашим поглядам моралі.
8. Намагаючись виховувати в собі найкращі риси людяності, не забувати про оточуючих тебе людей, пам’ятати, що існує розум, честь і совість.
А зараз хвилинка вільних думок. В заготовленій таблиці записати ті позитивні риси характеру, які у вас є, а в іншу – ті, яких треба позбутися.
Мої позитивні риси характеру
Мої негативні риси характеру










Наступна зупинка «Поїзд ввічливості».
      І нарешті настав час поговорити про людину, яка все своє життя присвятила дітям. Сам був доброю людиною і хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними, працьовитими, любили маму, тата, свою рідну домівку і нашу велику прекрасну Батьківщину. Про кого іде мова? Хто ця людина? (В. Сухомлинський)
      Написав він багато повчальних оповідань і казок. Над деякими ми і попрацюємо в групах.
 І група
З якого твору рядки? (- дивись уважно, сину, треба обійти камінь.)
 1. Чи можна назвати дідуся – Людиною?
 2. Чи можна назвати тата – Людиною?
ІІ група
 З  якого твору ці рядки? (Степанко знайшов на шкільному подвірї 20 копійок)
 1. Яким був хлопчик?
2. Чому хлопчик почервонів?
А тепер я прошу вас зачитати свої оповідання про добро.
      Настав час підвести підсумок нашої години спілкування. Повернімося до нашої мети. В кінці уроку ми повинні дати відповідь на запитання: Що значить бути прекрасною людиною?
 –бути благородним.
 –горіти заради іншого так, як горить свічка.
 –бути надією для будь-якого подорожнього.
–допомагати іншим, турбуватись один про одного.
 –допомагати кожному в біді.
 –своїми діями примножувати кількість щасливих людей на Землі.
 –не бути слабкодухим, безпринципним.
 не бути байдужим.
 –мати в душі святині та істини, якими керуються  справжні люди всього світу.
      В різних життєвих ситуаціях залишайтеся на висоті. Ніколи не втрачайте віри. Життя смугасте і  в ньому чергуються успіхи й невдачі, злети і падіння. У царя Соломона була така каблучка, на якій було вирізьблено «Усе минає». Пам’ятайте це. І радість невічна, і сум невічний. Памятайте добро. Можна забути того, з ким разом сміявся, але ніколи не забувайте того, із ким плакали. Будьте вищі від усіх пліток, заздрощів, образ. Умійте прощати. Умійте прощати всім, а собі-ніколи.
Пильнуйте за своїми думками,
 Вони стають словами.
Пильнуйте за своїми словами,
 Вони стають вчинками.
Пильнуйте за своїми вчинками,
Вони стають звичками.
 Пильнуйте за своїми звичками,
вони стають характером.
Стежте за своїм характером,
Бо він визначає вашу долю.
Ось ці основні цінності, якими ви  повинні запастися, вирушаючи в життєву  дорогу  й готуючись до великого іспиту. Якщо ви візьмете цей багаж із собою у життя, то перемога буде за вами.  І на останок хочу процитувати слова нашого великого пращура князя Володимира Мономаха, який говорив: «На світанні, побачивши сонце, з радістю прославляйте день новий і скажіть: «Господи, дай мені  віку до ліку, щоб я честю, совістю і  добром виправдав своє життя.»                    

Немає коментарів:

Дописати коментар